úterý 5. listopadu 2013

Přečteno za říjen! A že to byla jízda.

Říjen je za námi a tím pádem vám chci ukázat, co všechno jsem za tento měsíc stihla přečíst. A docela mě to překvapilo. Výsledné číslo je 10 knih. Na to že jsem byla několikrát v zahraničí a musela řešit všemožné jiné věci, to docela ujde. Tak jdeme na to!

Přečteno knih/stran: 10/2723
Nejlepší kniha: Neil Gaiman - Oceán na konci uličky
Nejhorší kniha: P.G.Wodehouse - Pelikán na zámku Blandings
Nejhezčí obálka: Neil Gaiman - Oceán na konci uličky
Nejhorší obálka: Terry Pratchett - Noční hlídka

Woody Allen - Čirá anarchie
Úžasný humorný soubor povídek od amerického komika Woodyho Allena, opravdu stojí za přečtení. Recenze zde





Winston Groom - Forrest Gump
 Kdo by neznal Forresta Gumpa? Film je hodně profláknutý. Ale kdo z vás četl knihu? Narazila jsem na ni náhodou v knihovně, tak jsem si ji hned vzala domů A čtení to bylo bezvadné, zábavné a někdy mě i donutilo se nad různými věcmi zamyslet. Autor používá přímý pohled Forresta na svět a tomu je přizpůsoben text. Je nespisovný a se spoustou chyb. Ještěže je to opravdu schválně :D . Tuhle knihu rozhodně doporučuji všemi deseti!










Winston Groom - Gump and comp.
Jedná se o pokračování Forresta Gumpa. Tady to už trochu drhlo. U první knihy člověk jásá, ale je jí tak akorát, aby člověk vydržel ten styl a děj, kdy se neustále něco děje a někdy tak šílené věci, že v normálním životě by to byl zázrak. Když k tomu dopíšete druhou knihu v takovém stylu, tak už to prostě pořádně nemůže fungovat. Ale přece jen některé scény stály za to a je fajn dozvědět se jak to s Forrestem dál bylo. Takže jí zas tak moc křivdit nebudu.











Terry Pratchett - Poslední hrdina
Další pokračování Zeměplochy. Tentokrát s Mrakoplašem, Mágy a Stříbrnou hordou. Když k tomu přidáte ještě Leornarda da Quirm a Karotku, vznikne vám naprostá šílenost. Pro jednou je to kratší příběh, ale za to tak nabitý parodií a humorem, že se prostě budete popadat za břicho. Pro mě to byl přesně ten limit srandy, který miluju. Rozhodně se Poslední hrdina zařadil do mého Top žebříčku zeměplošsských příběhů.












Terry Pratchett - Noční hlídka
Jak napovídá název, jedná se o Zeměplochu, kde máme hlídku. Ale pro jednou trochu jinak. Velitel Elánius je omylem přesunutý do minulosti, kdy hlídka nebyla ještě tak vypracovaná jako dnes a musí naučit sám sebe v mladším vydání, jak být skutečný policistou. Děj byl pro jednou nenáročný, nezamotaný, ale o to víc stály za to samostatné scény. Jak já se ráda směju při Zeměploše, to jinak ani nejde. Některé představy a hlášky byli neskutečné. Z téhle knihy dýchal ten správný Pratchettovský styl co se týče dialogů.







Neil Gaiman - Oceán na konci uličky
Nová horor-fantasy knížka od Neila Gaimana. A nezklamal. Recenze zde

















P.G.Wodehouse - Pelikán na zámku Blandings
Příběh, jak napovídá název, odehrávajíce se na zámku Blandings. Recenze zde















Michael Scott - Kněžka
Závěrečný díl série Tajemství nesmrtelného Nicolase Flamela. Bylo to opravdu překvapující. Recenze zde

















John Wyndham - Den trifidů
Moje první pořádné sci-fi. A bylo to úžasné. Recenze zde

















Chris Wooding - Přízračný svět Alaizabel Crayové
Horor-fantasy se spoustou magie, amuletů, nadpřirozených sil a prastarých ras. Recenze zde














Tak tohle je můj seznam přečtených knih za říjen. Už teď jsem zvědavá, co všechno přinese listopad. A co zajímavého jste četli vy?

4 komentáře:

  1. Woodyho zboznujem!!! Jeho poviedky su proste uzasne (mam ich este radsej ako jeho filmy) :D Na Den Triffidov sa chystam, to je proste klasika, beriem to ako povinnost :D A Wodehousa mam tiez velmi rada, ale citala som len tie s Jeevesom :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Jeeves je klasika :D Naprosto úžasný knížky. A jestli chceš zkusit i něco mimo Jeevse od Wodehousa, zkus Úsměv Lorda Ickenhama nebo Blýskání na časy, ty dvě se mi moc líbily.

      Vymazat
  2. Forresta Gumpa jsem taky kdysi četla, Pratchetta moc nemusím, není to můj šálek kávy. A Den Trifidů? K tomu není co dodat - prostě number one. Doporučuji i Noc Trifidů, sice některým se to moc nelíbilo, ale já byla nadšená.

    Já jsem přečetla za měsíc jen pět knih pro dospělé a dvě pro děti a pro mě největší překvapení byl asi závěrečný díl Hunger Games.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu Noc trifidů zkusím taky, pokud ji najdu u nás v knihovně :)

      Vymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!