neděle 15. listopadu 2015

Nefertiti: Sluneční stín - Christian Jacq (Recenze)

Info: Nefertiti - Sluneční stín/Nefertiti - L´Ombre du soleil, Christian Jacq, Metafora, 2015, Historický román, 264 str.

Příběh starý více jak tři tisíce let. Nejkrásnější egyptská královna Nefertiti. Když se její osud propojí s Achnatonem, stane se tato dvojice mystickým párem, který změní chod dějin Egypta. Nechte se pozvat do Slunečního města a okouzlit se jejich příběhem, kde láska, vášeň, intriky a nebezpečí mají své pevné místo.
Christian Jacq, francouzský autor, už léta píše historické romány s egyptskou tématikou, tentokrát se nám rozhodl odhalit život slavné Nefertiti a přiblížit dobu, ve které vládla. A to až neskutečně poutavým a nenáročným stylem, kde se dozvíte vše potřebné a přitom vás autor nezahltí letopočty a historickými fakty a popisy. A rozhodně se nezačnete nudit.
Román Nefertiti - Sluneční stín je poměrně krátká kniha, kterou přečtete rychle. Pravý opak klasických historických románů, které bývají tlusté a plné textu. Tato kniha je psáná krátkými kapitolami, kde se střídají pohledy několika postav. Takže nejenže poznáme Nefertiti a Achnatona, ale také další významné postavy dějin tehdejší doby a zjistíme jak chytře a podle dokázali tahat za nitky.

Čtenář tak dostává příběh, kde se skloubí rodinné problémy a milostné pletky s mocenskými hrami a pokusy o převrat. Příběh, kde se buduje nové náboženství, které není zrovna každému po chuti. Velká revolucionářská doba krále Achnatona a královny Nefertiti, jejich božský záměr. A kdo má rád architekturu starého Egypta, si také přijde na své. Budete totiž stát u samotného zrodu nového hlavního města.
Je až neuvěřitelné, že tohle všechno se vlezlo na pouhých 264 stran a přitom jsem neměla pocit, že mi něco chybí nebo že by při takové rychlosti něco nezapadalo, když je tam toho tolik. Vše se to na mě valilo, nestačila jsem se divit, co se tam neustále děje. Jaké to bylo žít v takové době. Jak fungovalo uctívání bohů a vůbec kralování. Neustále jsem nad něčím žasla. Zároveň jsem byla velmi často napnutá jak struna, protože o akční momenty tady nouze také není. Knihu jsem nemohla dát z ruky a jelikož styl psaní autora není náročný, tak jsem u ní vydržela na jeden zátah opravdu dlouho.
Postavy mi přirostly k srdci, ty, které měly. Ty, které bylo třeba nesnášet, no bylo to vážně jednoduché. Jediné, co mi snad trochu vadilo, že i když kniha nese jméno Nefertiti, ona tam zas až tak často nebyla. Kapitoly, kterým by velela ona, se tam až tak často nevyskytovaly, ale přitom se to pořád točilo kolem slavné královny. Když už tam ale byla, stálo to za to.
Příběh v podání Christiana Jacqa se mi rozhodně dostal pod kůži, vtáhl mě a nepustil do poslední tečky. Až mi pak bylo líto, že je konec. Moc ráda jsem se vypravila do starého Egypta, tak dávno do minulosti a dozvěděla se zase o kousek více z historie a to tak poutavým stylem. Takže já knihu rozhodně doporučuji všem, které zajímá Egypt, jeho božstva a staré příběhy a mýty. Nefertiti - Sluneční stín opravdu stojí za to.




Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Metafora.
Knihu si můžete koupit zde.

1 komentář:

  1. Úžasná recenze. :) Knížku jsem nečetla, ale neskutečně mě láká, protože teď mám nějaké starověké období a když se to spojí s tím, že je knížka krátká, protože mám tolik knih, co si chci přečíst, tak do toho jdu okamžitě. :)
    Zvu tě na můj blog na soutěž s HG.

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!