úterý 3. září 2013

Citujeme knižní hrdiny (1)

Tento projekt se pořádá U malého kapustňáka a mě se velice zalíbil. Jde o to, že z každé knihy, kterou momentálně čteme, vybereme jeden citát, který nás nějakým způsobem zaujal, inspiroval, překvapil, uvízl nám v paměti a tak podobně. Pod citát potom napíše, v které knize ho najdete, kdo ho vyslovil a samozřejmě, co nás na něm tak zaujalo, o čem nás donutil přemýšlet, na co si vzpomenout, prostě jak na nás zapůsobil. Tak tady je můj první:

"Je to opravdový muž, který rád š*ká jiné muže, to je všechno. Pánbu nás má všelijaké, říkám vždycky, a aspoň na mě zůstává víc toho co mám rád. Jako v restauracích, tam si také každý vybírá z jídelního lístku něco jiného."

Tento citát pochází ze sbírky povídek Neila Gaimana, kterou nazval Křehké věci. Konkrétně se nachází v povídce Upomínky a poklady.
Naprosto mi tyhle věty praštily do očí. Tak úžasně podporují odlišnost a všeobecný respekt jeden k druhému. A přirovnání k vybírání z jídelního lístku, to se Neilovi povedlo. Výborně to celé podtrhlo a vlastně až ta věta semnou tak otřásla. Ta poslední věta tomu celému dala smysl. Tenhle citát by si měli přečíst povinně všichni zabedněnci a zamyslet se nad ním. Tady je sice uveden ke vztahu osob stejného pohlaví, ale tak nějak se vztahuje celkově na všechny, kteří se určitým způsobem vymykají normě. Ale buďme upřímní, co je dneska vlastně normální? Já mám jasno, ať si každý dělá co chce, ať si miluje koho chce, ať si nosí a říká, co chce, pokud nikomu skutečně neubližuje. Respekt a porozumění by se měli rozhodně víc propagovat. Děkuji, Neile, za tak nádherný citát!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!