čtvrtek 5. září 2013

Z dvacátých let přes Afriku sedmdesátých vlakem na Sibiř a zpátky do Anglie aneb přečteno za Srpen

Tak další měsíc za námi a já vám přináším pravidelný měsíční přehled přečtených knih.

Celkem přečteno 2858 stran

Paulo Coelho - Záhir
Paulo Coelho patří k mým nejoblíbenějším spisovatelům, ale přece mi nemůže sednout každá jeho kniha a to se stalo se Záhirem.Příběh spisovatele, které opustí žena a pomocí islámského spisovatele znovu objevuje sám sebe a zbavuje se svého Záhiru, kterým byla jeho žena. Příběh o manželství. Možná proto mi tak nesedl. O manželství zatím opravdu nic nevím. Není to špatná kniha, věřím, že ti, co mají s manželstvím zkušenosti se v ní třeba najdou. Pro mě zatím byla bezpředmětná. Možná za pár let se můj pohled na ni změní.
Moje hodnocení: 3.5/5
Databazeknih.cz: 72%


Agatha Christie - 4.5 from Paddington (Vlakem z Paddingtonu)
Recenze zde






Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 90%


Francis Scott Fitzgerald - Velký Gatsby
Recenze zde






Moje hodnocení: 3/5
Databazeknih.cz: 76%


Jonas Jonasson - Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel
Recenze zde






Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 86%


Anthony Bourke, John Rendall - Lev jménem Kristián
Recenze zde






Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 100%


Poppy Adams - Chování nočních motýlů
Mrazivý příběh staré paní Ginny a jejího života, který byl protkán studováním motýlů. Když se po letech její sestra Vivian vrací do rodinného sídla, Ginny zjišťuje, že Vivi narušuje její vzpomínky a mění význam všemu, čemu doposud věřila. A tak se rozhodne udělat radikální řez.
Sem tam to připomíná Třináctý příběh (Recenze zde), Ginny není zrovna stavu chápat emoce a myšlení. Její pohled na svět je velice chladný, bez emocí, určitým způsobem až moc logický. A jelikož je příběh psaný přímo z Ginnina pohledu, o to víc vidíme, jakým způsobem jí to myslí a občas nás trne, co ji zrovna může napadnout a jestli to bude aspoň částečně normální a nebo naprosto ne.
Velice zajímavě pojaté vyprávění, je doprovázeno fakty o chování nočních motýlů. Nikdy by mě nenapadlo, že to může být tak zajímavé. Opravdu mě kniha nadchla a nebyla jsem stavu ji odložit. Mrazila, napínala, občas i rozesmála. Pozoruhodný počin.
Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 73%

Simon Cox - Rozluštění ztraceného symbolu
Kniha je postavená jako encyklopedie pojmů, které se objevili ve ztraceném symbolu. Po jejím přečtení smekám před Danem Brownem, napsat thriller s historickými fakty, symbolikami a tajnými společnostmi musí být pořádná práce. Nikdy by mě nenapadlo, co všechno vlastně Dan Brown zapasoval do svých knih. Je to úžasný doplněk ke Ztracenému symbolu. Spousta zajímavých informací. Dan musí mít opravdu výborný mozek. A Simon Cox je pašák, že to dal vše dohromady a odhalil i ty nejmenší vodítka a nápady, které Brown do knih vpašoval.
Moje hodnocení: 4/5
Databazeknih.cz: 80%


Pavlína Brzáková - Dědeček Oge
Životní příběh sibiřského šamana a čaroděje. Ogemu byla předána síla, když byl malý chlapec a zasvětil jí celý život. Stal se poslední skutečným sibiřským šamanem a čarodějem v dobách, kdy byli šamanství zakázáno a tvrdě postihováno. Bojoval proti démonům světa i samotné vodce, která sžírala jeho lidi a odtrhovala je od života v tajze.
Tajemný, pozoruhodný, barvitý příběh o šamanovi, životu v souladu s přírodou a starými kmenovými zákony a jak postupně tohle všechno upadlo a ničilo se.
Kniha mě naprosto fascinovala. Už něco málo jsem se o šamanech dočetla v Léčba koněm (Recenze zde), proto jsem si tuhle knihu sehnala a nezklamala mě. Pavlína Brzáková píše krásně. A o to je to zajímavější, že je to podle skutečnosti. Spousta informací o tradicích, legendách, léčení, životu v přírodě. Nemohla jsem se odtrhnout.
Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 92%

P.G.Wodehouse - Úsměv lorda Ickenhama
Po poslední Ne-Jeevsovské knize jsem si konečně spravila chuť s lordem Ickenhamem. Wodehouse mi dokázal, že to umí i bez Jeevse a na výtečnou. Lord Ickenham byl pořádné kvítko s brilantním mozkem. Docela by se mi líbilo mít Ickenhama a Jeevse ve stejném příběhu. To by bylo něco.
Úžasný humor a ten smysl pro vymýšlení zápletky, já prostě neustále nestačím žasnout, jak byl Wodehouse schopný všechno zašmodrchat a pak dokonale rozmotat. Smekám! A už se těším na další díl, s lordem Ickenhamem jich ještě pár je.
Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 91%

Susan Findenová - Casper, kocour cestující autobusem
Milovníci koček povinně! :D Úžasný příběh.
Recenze zde





Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 80%


Margaret Weis, Tracy Hickman - Válka zatracených (Dragonlance)
Druhý díl Legend patřící do série Dragonlace. Legendy se dělí na tři díly a povídají příběh po válce kopí Karamona, Raistlina a Tasse.
Tento druhý díl byl hodně o ničem. Nejspíš takový přechodový. Snad se to v tom třetím posledním díle zlepší. Prozatím jeden z nejslabších, co jsem z téhle série četla. Nejzajímavější byli části s Tassem. Toho šotka prostě zbožňuju, dokud tam bude, tak dragonlance pro mě nikdy nebude brak.

Moje hodnocení: 3/5
Databazeknih.cz: 64%





Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!