úterý 7. dubna 2015

Kumihimo: Splétané a vázané šperky - Beth Kemp (Recenze)

Info: Kumihimo - Splétané a vázané šperky, Beth Kemp, Hobby, Metafora, 2014, 128 str.

Co takhle si udělat vlastní krásné šperky hezky z pohodlí domova? Kniha Kumihimo by vám v tom mohla pomoci. Autorka Beth Kempová se rozhodla lidem představit japonskou techniku Kumihimo, kde si můžete poměrně jednoduše za pomocí pár bavlnek vytvořit náramky, řetízky, přívěšky,... Dokonce si můžete vzít k ruce i korálky nebo různé stuhy a příze. Fantazii se mezi nekladou. A barvy jen hýří.
Já jsem si kdysi dávno jako malá taky dělala korálkové náramky. Měla jsem k tomu otřesný "stav" udělaný z krabice na boty a technika byla otřesná. Kdybych tehdy znala kumihimo a jeho pomůcky, asi bych byla hodně nadšená. A i když teď už dávno nejsem tamto dítě ale dospělý člověk, dnes jsem zjistila, že takováto činnost je až neskutečně uklidňující a ten konečný výsledek je úžasný.

Kniha Kumihimo od Beth  Kempové nám nabízí 50 předloh na různé šperky s odlišnými vzory, vše hezky vyfocené a ke každému návod jak na to a co budeme potřebovat. Na první pohled se to zdá jednoduché, pak se do toho začtete trochu více a pořád se to bude tvářit jednoduše, ale právě jedna nevýhoda této knihy je, že i když hlásí, že je pro začátečníky, tak ten popisek jak na to není zrovna detailní, a když si nedáte pozor, můžete to hned pokazit.
Já jsem začala dělat první náramek a držela jsem se přesně postupu, dojela jsem k poslednímu bodu a najednou jsem nevěděla jak pokračovat. V návodu jsou totiž trochu závádějící čísla, která jsou na kumihimo disku (připojen ke knize), který nahradil ten krabicový stav. Začnete u nějakých čísel, skončíte u jiných, jenomže v tom momentě rozhodně nejste hotoví a teď co dál, přitom nakonec zjistíte, že je to celé velice jednoduché, stačí jen dávat hned od začátku pozor na vaše kroky a ne slepě koukat na čísla, jak jsem to udělala já.
Kumihimo disk ve společnosti mých zakoupených bavlnek (Perlovka a Mouline) a můj první náramek :)
Jakmile se do toho ale dostanete, tak tato kniha opravdu nabízí obrovskou škálu úžasných designů a opravdu nejsou těžké. Jakmile pochopíte systém těch návodů, trošku se pocvičíte v této technice, tak myslím, že prvotní pomýlení, jaké jsem měla já, se už nebude opakovat. Tak se nenechte odradit. Hned jak pronikne tím základem, který se tady zrovna nepovedl, bude to ok. Pak si tuto knihu dosyta užijete. Já už se celá třesu, až zkusím nějaký další vzor. Je to vážně nádhera.
Co se týče ještě těch návodů, jsou k nim i fotky se šipkami, které vám ukazují, co máte dělat, není tam jen text - návod. To jsem hodně ocenila, hlavně, když chcete tvořit s víc jak jednou barvou, tak ty fotografie přijdou vážně vhod.
Dále tu najdete i základní info o různých bavlnkách a přízích a taky různé pomůcky, jak si zjistit, kolik čeho budete potřebovat. Dokonce je tam i jednoduchý výpočet k odhadnutí počtu korálků. Kumihimo se vážně neváže jen na šňůrky. V jednom designu dokonce použili i knoflíky.
Takže nabýt toho, že pro úplné začátečníky kniha může být z počátku trochu těžko pochopitelná, je Kumihimo Beth Kempové úžasná kniha, která vám může otevřít cestu k manuálnímu hobby a k vylepšení vaší koncentrace. A navíc vás to příjemně uvolní.
A malý tip pro knihomoly. Já jsem přišla na to, že při vytváření těchto náramků, se skvěle hodí nějaké ta audiokniha na poslouchání. Takže být vámi, seženu si knihu, bavlnky, šoupnu sluchátka do uší a jdu na to!


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora.
Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!