středa 2. října 2013

Z Fantazie přes apokalypsu až do staré Číny aneb přečteno za září!

Září je za námi a tím pádem vám dnes přináším přehled knih, které jsem stihla přelouskat za tento měsíc. Byla to super jízda.

Celkem přečteno 2078 stran

Neil Gaiman - Křehké věci
Kniha parádních fantasy povídek, převážně mrazivějšího rázu, hodně duchů, příšer, tajemných domů, někdy opuštěných, někde ne tak docela opuštěných apod.. Neil má prostě úžasnou fantazii.Kdo má tohoto autora rád, ať neváhá a knihu si přečtu. Jedna povídka lepší jak druhá.

Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 75%



Agatha Christie - Expres do Plymouthu / The Plymouth Express
Kniha obsahuje tři povídky, potkáváme Hercula Poirota, Slečnu Marplovou i Parkera Pynea. Výborné detektivní příběhy. Z Anglie se nakonec dostaneme až do Orientu. Líbili se mi všechny tři povídky stejným dílem. Agatha Christie to prostě umí. A jelikož to bylo dvojjazyčné vydání, tak musím říct, že bylo zpracováno dobře. Četla jsem jen v angličtině a když jsem náhodou něčemu nerozuměla, hned jsem koukla na protější stránku a nebyl problém si to tam rychle najít v češtině.

Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 84%


Terry Pratchett - Úžasný Mauric a jeho vzdělaní hlodavci
Já prostě nechápu, jak je možné, že na všechny ty věci přijde. Mluvící kočka a krysy, dívka, která vidí svět jako pohádku. Nikdy by mě nenapadlo, že mi krysy budou tak sympatické jako v tomto příběhu o krysařích a o tom, jak to všechno vlastně je. Pořádná dávka srandy, smála jsem se nahlas a velice často. Terrymu se to zase jednou povedlo.

Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 85%



Cormac McCarthy - Cesta
Recenze zde

P.G.Wodehouse - Jeeves and Friends
Soubor povídek o sluhovy Jeevsovi a obyvatelích zámku Blandings. A to v angličtině. Bohužel tato kniha v češtině nevyšla, ale pár povídek, které se zde objevují, se už českého překladu dočkala v jiných sbírkách. Ale pokud se rozhodnete ji číst v angličtině, tak pokud nejste úplný začátečníci, tak se vám bude číst dobře. Nejsou tam komplikované obraty nebo opravdu velmi zřídka používané výrazy. Navíc je to kniha interaktivní, na konci je slovník a také různá cvičení jazyka k jednotlivým povídkám.
Taky mě moc potěšilo, že to tady začíná povídkou, kde zjišťujeme jak se Bertie seznámil s Jeevsem. Konečně vím, jak to přesně bylo :D. Tento výběr se povedl. A pokud byste si chtěli přečíst něco víc o autorovi a Jeevsovi, nedávno jsem o nich napsala článek (Klik zde)

Moje hodnocení: 5/5
Goodreads.com: 3.96/5

Poronominare - Mýty a legendy brazilských indiánů
Takhle kniha mi padla náhodou do oka v knihovně díky názvu. V životě by mě nenapadlo, co se pod Poronominare opravdu skrývá :D radši vám, ani nebudu říkat, co mě prvně napadlo. Domyslíte si :D. Ale nakonec z toho vylezla velice zajímavá kniha o mýtech a legendách brazilských indiánů. Příběhy o tom jak vznikl svět, lidé, rozdělení na den a noc, příběhy o jejich bozích a duších. Opravdu mě to nadchlo, byl to zajímavé pohled na to jak se na svět dívají domorodí indiáni a jaké příběhy se mezi nimi tradují.

Moje hodnocení: 4/5 (Na databazeknih.cz je zatím jen moje jedno hodnocení, proto tentokrát musíte dát jen na mě :D)

Michael Scott - Válečník
Tak jsem si myslela, že už předešlý díl byl jen přechodový, bohužel tady se toho kdo ví jak moc taky nestalo. Byla to dost nuda, až na pár momentů, snad jediná část zajímavá byla ta s Danu Talis a ten konec. Jinak bída. Doufám, že ten poslední díl se vyspraví a závěr série bude aspoň stát za útrapy při těch dvou předposledních dílech.

Moje hodnocení: 3/5
Databazeknih.cz: 84%


Meir Šalev - Moje ruská babička a její americký vysavač
Recenze zde










Lisa See - Tajemství hedvábného vějíře
Recenze zde










Tak to bychom měli měsíc září. Nemůžu se dočkat co zajímavého mi přinese říjen.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!