pátek 19. července 2013

DIY: Vytvořte si vlastní diář

Jelikož jsem si minule stěžovala, že potřebuju diář na letošek ještě a nikde nemají, tak jsem si řekla proč si ho neudělat sama a výsledek je opravdu povedený. Já jsem nadšená a přitom to není nijak těžké, myslím, že by na to přišel každý i sám. Ale tak aspoň vás inspiruju a podnítím, ušetří totiž peníze :D Já vše, co použila, už dávno měla doma.

Takže, co budete potřebovat:
- 1x Tvrdý papír A4 (nebo podle vaší potřeby)
- Listy papíru nebo sešit nepopsaný, které použijete jako vnitřek (počet opět podle potřeby)
- nit, jehlu, nůžky, pravítko, tužku
- něco na dekoraci (pastelky,fixy,nálepky,..., co vás napadne)
- a co není nutné ale může se hodit : lepidlo, řezačka na papír, tiskárna, připínáček


A jdeme na to!
První krok: Vezměte tvrdý papír a přeložte ho na půl.
Druhý krok: Zjistěte jak vám vyhovuje, když byste do něj vložili ty listy, které jste si nachystali. Jak můžete vidět na obrázku níže, já jsem si sešit ostříhala kolem dokola (lépe řečeno použila jsem řezačku), aby byl menší než ten tvrdý papír. Ale není to nutnost. To už záleží na vás. Třetí krok: Pokud jste spokojeni a používáte nějaký sešit, tak z něj strhněte obal, aby vám zbyli jen ty papíry uvnitř, ale tak aby zůstali spojené, ušetří vám to práci. Nemusíte nic srovnávat.
Čtvrtý krok: Pokud jste si sešit nebo listy nezmenšili, přejděte ke kroku pět. Pokud ano, vezměte pravítko a poměřte si sešit a papír, tak aby, když sešit přiložíte na tvrdý papír, měl nahoře i dole stejný počet centimetrů od okraje. Viz.obr.2.
Pátý krok: Zaznačte si v přelomu sešitu i papíru značky, které od sebe budou tak 2-3 cm, dohlédněte, aby si odpovídali díry sešitu s dírami papíru. Aby byli na stejném místě.
Šestý krok: Jehlou nebo přípináčkem sešit i papír probodněte na místě, kde máte ty značky z kroku pět.
Sedmý krok: Přiložte listy nebo sešit na papír, srovnejte je dírkami a sešijte k sobě. Na konci nitě nedělejte uzel. Začněte v prostřední dírce zevnitř a nakonec se k ní vrátíte a konce svážete k sobě. Pak je zastřihněte, ať nečouhají.
Osmý krok: Závěrečná dekorace obálky (jak se vám zachce, já si to vymalovala pastelkami) a zapsání dnů dovnitř do kalendáře. Já to vypsala v počítači a vytiskla a pak rozstříhala a nalepila do sešitu. Ale můžete to tam vypsat i ručně. To už je na vás. Na jednu dvojstránku se vleze vždy celý týden. Každá strana nese tři dny a v případě neděle, ta se napíše pod sobotu. Ale konec konců, i to už je na vás. Jak vám to vyhovuje a kolik místa potřebujete.

Jak vidíte na poslední obrázku, můžete si na konec stránky přidat vždy štítek, abyste si rychle našli, kde začíná nový měsíc.


Já jsem diářem opravdu spokojená, je lehký, plně funkční a když bych to přepočítala na peníze, tak stál pár kaček na rozdíl od drahých diářů v obchodech.
Kdyby se do toho někdo z vás pustil, tak se nám pak můžete pochlubit. Můžete mi poslat fotku nebo to hodit do komentářů. Doufám, že jsem aspoň nějakou kreativní duši potěšila.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!