úterý 16. července 2013

Dvojjazyčný Sherlock Holmes

Před pár dny jsem zavítala do levných knih a samozřejmě jsem neodešla s prázdnou. A velmi mě potěšilo, že jsem tam objevila dvojjazyčnou literaturu prakticky za pár kaček. Jedna z nich byly právě příběhy detektiva Sherlocka Holmese od Arthura Conana Doyla. Konkrétně tento jeden byl Mazarinův drahokam. Jelikož bych ráda vylepšila svoji angličtinu, tak jsem si řekla, proč to nezkusit. Sherlocka jsem doposud znala jenom z filmu a tam se mi velice líbil.

Mazarinův drahokam obsahuje tři povídky, které jsou vždy v angličtině a hned na protější straně je český překlad. Potom, co jsem minule četla nějakou anglickou knihu bez překladu, jsem to velice uvítala. Protože se neustále odtrhávat od čtení a listovat v slovníku není zrovna příjemné. Přece jenom každé slovo v té angličtině neznám :D.


Opravdu mě to bavilo, povídky byli povedené, až na tu první, ta byla trochu slabšího rázu, ale dál se to pak už rozjelo. Sherlock Holmes má prostě něco, co vás bude bavit a vyprávěné z pohledu jeho přítele Dr.Watsona tomu dodá jen další plus.

Do hlavy se mi dostalo spoustu nových anglických slovíček a obratů. Takže čtení skutečně pomáhá při výuce a pokud je to nějaká napínavá literatura, tím spíš.

Dnes jsem šla do knihovny a potěšilo mě, že těchto knih je spousta se Sherlockem, bylo jich tam aspoň 10 v tom dvojjazyčném vydání. Tak jsem si hned jednu knihu odnesla. Tentokrát je to Upír v Sussexu. No řekněte, koho by ten název hned nezaujal? :D Sherlock Holmes a upír, opravdu jsem zvědavá, co z toho vyleze.

Ještě podotknu jedno poslední plus a to že, tyto příběhy jsou nezkrácené a nezjednodušené verze. Teda pro mě je to plus, nemám ráda ty lehčí verze. Já se takhle toho aspoň naučím mnohem víc. Ale dovedu pochopit, že pro lidi s menší úrovní, je to zase velké plus pro ně, pokud je text zkrácen a převeden do nižší úrovně než té rodilé.

Myslím, že tyto dvojjazyčné verze se stanou pro mě pravidelností a vždy mi nějaká padne do kabele v knihovně. Protože Mazarinův drahokam jsem nemohla dát z ruky a to jak při každé stránce byl můj mozek obohacen angličtinou, je prostě paráda.

1 komentář:

  1. Sherlocka Holmese zbožnuji, takže se po něm podívám i u nás v knihovně. Angličtinu je načase oprášit i u mě.

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!