Hugh Laurie and The Copper Bottom Band - Didn't it rain (Recenze)

Datum vydání: 6.května 2013
Intepreti: Hugh Laurie, The Copper Bottom Band, Gaby Moreno,Taj Mahal
Producent: Joe Henry
Vydavatelství: Warner Bros.
Styl: Blues, Jazz, Rhythm and Blues, Tango
Jazyk: Angličtina, Španělština

Hugh Laurie, převážně známý jako egoistický doktor House, své hudební choutky ukazoval dávno. Už za časů komických vystoupení s jeho letitým přítelem Stephenem Fryem v Anglii si často sedával za piáno nebo bral do rukou kytaru a zazpíval nějakou potrhlou písničku. Ale až spoustu let poté se konečně odhodlal a nahrál první CD. To se odehrálo v roce 2011, kdy vydal album Let them talk, kde se vyřádil na starých bluesových písničkách jako St.James Infirmary, Tipitina či Battle of Jericho, v doprovodu hvězd jako Irma Thomas, Tom Jones nebo Dr. John s prudukcí od Joe Henryho. A úspěch byl velký.

The Copper Bottom Band v Chicagu

Nyní, dva roky poté, se nám dostává toho potěšení, že se Hugh rozhodl do toho praštit nanovo. 6.května vyšlo jeho druhé album nesoucí název Didn't it rain.Opět dal dohromady svoje muzikanty, kteří ho doprovázeli už s Let them talk, přizval Joa Henryho, aby se znovu ujal produkce a tak se vydali na cestu za hudbou amerického blues. Po cestě nabrali guatemalskou zpěvačku, která už několik let okouzluje Los Angeles svým blues, Gaby Moreno, počíhali si na zpěváka Taj Mahala a společně se nechali unášet na vlnách minulého století, časů, kdy kolem vyhrávali Louis Armstrong, Bessie Smith, Professor Longhair, Nat King Cole a spousta dalších.

Repertoár je sestaven z písní od počátku 20.století až po jeho 50.léta. Většina písní je v anglickém jazyce a nese se ve stylu blues, jazzu a dokonce i tanga. Jediná píseň Kiss of Fire je směsice španělštiny a angličtiny, zde si totiž Hugh pozval bluesovou zpěvačku guatemalského původu, Gaby Moreno
Gaby Moreno a Hugh Laurie
a společně si zde zazpívali a také jí svěřil píseň The Weed Smoker´s blues a pár dalších vokálů. Sama Gaby uvedla, že když se dozvěděla, které písně má zpívat, nemohla uvěřit svému štěstí, byly to její oblíbené písně už od dětství. Několikrát nás svým hlasem okouzlí i Jean McClain. Při ní máte vždy pocit, že jste se ocitli někde v baru v 20.letech minulého století a posloucháte zpěvačky velikosti jako třeba tehdy žijící Ma Rainey. Ve Vicksburg Blues na nás pro změnu spustí Taj Mahal. V ostatních písních se tak po různu objevuje Hugh a jeho klavír, sem tam opět Jean i Gaby. Nechybí zde spousta piána, saxofonu, trumpet, kytar a tak dále. Prostě vše, co by mělo mít to správné blues.

Já osobně jsem byla neuvěřitelně nadšená z Let them talk, do dnes je to jedno z mých nejoblíbenějších bluesových nahrávek dnešní doby a tak jsem si říkala, jestli to Hugh dokáže překonat, jestli mě ještě dokáže zaujmout, jestli najde něco nového. A ono se mu to povedlo. Opravdu si na tom dal záležet a hledal u těch
Photoshoot Didn't it rain
největších a povedlo se mu opět přinést něco originálního. Didn't it rain je jiné než Let them talk, ale stále naprosto úžasné a stále dokonalé bluesové, pořád dýchá tu správnou atmosféru, kterou mám tak ráda a to to staré rhythm and blues a jazz z 20.let. Myslím, že té originalitě také pomohli hodně ty prvky tanga. A ta španělština (pro mě latinofila něco, co mě naprosto dostalo, div nesrazilo radostí ze židle :D) tomu taky dala velké plus. Hugh se prostě nezastaví před ničím a je ochoten vydat maximum.

Pro ty kdo mají rádi blues a Hughovu hudbu, pro ty, které jsem teď snad navnadila a hlavně pro ty, kterým se to ještě nedoneslo - Hugh bude 26.7 mít koncert v Praze, takže pokud ještě zbývají lístky, neváhejte a kupujte a přijďe si užít baječný večer. Já už mám lístky doma a za nic na světě tam nebudu chybět. Bude tam s ním jeho The Copper Bottom Band a dívala jsem se na stránky Gaby a zatím tam Prahu nemá, ale všechny ostatní koncerty ano, i pár dní předtímto koncertem bude na koncertě ve Vídni, tak snad dorazí i do Prahy. Z videí z prvního koncertu na Queen Mary je vidět,že jím to společně úžasně šlape.

Za mě rozhodně hodnocení 5/5

Tohle je oficiální Hughuv kanál na youtube - https://www.youtube.com/user/HughLaurieBlues

Hugh Laurie and the Copper Bottom Band - Wild Honey (on Queen Mary)