sobota 12. dubna 2014

Prokletí upírů - Petra Klabouchová (Recenze)

Info: Prokletí upírů, Upíří storky #1, Petra Klabouchová, Fantasy, Pro děti, Fragment, 2. vydání, 224 str.

Vlady, upíří kluk, si žije se svým tátou hrabětem Drákulou XXIV. na hradě Špičáku v Horním Transilburgu. Na první pohled vypadá jako obyčejné dítě, chodí do školy, má svoje kamarády a díky zázračným tabletám nemusí pít lidskou krev. Stačí mu prostě kečup. Když ale hrabě Drákula jednoho dne tajuplně zmizí, Vladymu nezbývá než přijít na to, co se stalo a kde jeho táta je. Společně se svým lidským kamarádem Juniorem, věrným vlkodlačím komorníkem Lupusem a s několika dalšími společníky se musí vydat na dlouho cestu po stopách, které ho snad dovedou k odhalení Drákulova osudu a možná nakonec narazí na mnohem víc, než by čekal...třeba na velké upíří tajemství.
Jihočeská autorka, Petra Klabouchová, stvořila zábavný příběh pro ty menší, rozhodně tím ale nevyšachovala dospělé. Prokletí upírů pro jednou není žádné Young Adult, ale obsahuje spíše prvky pohádky a spousty humoru. A že je to úspěšná kniha, o tom může svědčit, že se jedná o druhé vydání. To první bylo nenávratně vyprodáno.

Vlady a Junior jsou nejlepší přátelé. Junior je obyčejný kluk, který je až neuvěřitelně nemotorný a Vlady je zase upír obdařený magickými schopnostmi, dvojka k pohledání, ale přátelství mají pevné jako ocel. Během příběhu se ale setkáme s celou plejádou dalších postav, komorník Lupus, který se na noc mění z člověka do vlka, Vladova sestřenka Vampirie, která už snad víc namyšlená být nemůže, její povedená tetička Tiranie, o které jméno říká vše nebo dokonce velký Praupír, který se v klidu žije uprostřed Bermudského trojúhelníku a střeží pravdu o upírském prokletí. Tihle všichni postupně dávají dohromady příběh, který vás rozesměje.
Kniha je doplněná o ilustrace
Jelikož se jedná o knihu pro děti, děj není kdovíjak komplikovaný, ale je přesto dosti záživný. Pořád se něco děje. Naše skupinka pátrá po různých stopách, které fungují jako hádanky, takže to nemají dvakrát lehké. Každý nový krok dopředu je zavede na jiné místo, už jen způsob cestování upírů je prostě super. Nechtěli byste se projet na blesku? Co takhle bouřka na objednání? Takže mě je to už jasné, když je bouřka, tak žádní čerti nehrají kuželky, to si jen nějaký upír vyrazil na výlet.

A právě takovéto nápady činí tuto knihy nadmíru zábavnou a to nejen pro děti ale i dospělé. Mnohokrát mě příběh rozesmál a šlo to pořádně nahlas.Navíc mi i vyhovovaly kratší kapitoly, díky kterým mi přišel příběh dynamičtější. Jediné co bych vytkla, nebo co mě vadilo, bylo, že způsob jakým je příběh psán, je dost nahuštěný. Rozhodně se nejedná o dvakrát jednoduché věty, které byste čekali u knihy pro děti. Občas jsem se kvůli tomu ztrácela v ději nebo jsem si prostě některé věci nestačila zapamatovat nebo postřehnout a pak mi následně chyběly k pochopení následující aktu. Ale zas tak hrozné to nebylo, většinou mi unikl jen malý kousek, který jsem si rychle dohledala.
Ale to je opravdu jen jedna jediná věc, takže myslím, že skóre je víc než slušné. Prokletí upírů je primárně kniha pro děti, ale pokud vy starší máte rádi upíry (ehm :D klasické! ... teda skoro :D aneb jak říkala Vampirie "Kečupožrouti"), pořádnou srandu a nějakou tu záhadu a prostě si chcete přečíst něco jiného, rozhodně zkuste Prokletí upírů. Já nemůžu jinak než doporučit a moc se těším na pokračování.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelstvím Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde



Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!