čtvrtek 16. ledna 2014

Co jsem si přinesla z knihovny (1)

Rozhodla jsem se vytvořit novou rubriku, možná něco takového na netu už existuje v podobě meme (nevím, ale předpokládám, že zaručeně), ale myslím, že tohle může napadnout absolutně každého, taakže...
Jde o to, že každý měsíc (častěji do knihovny nechodím :D) vám sem napíšu, co jsem si zrovna půjčila. Všude máte seznamy novinek, co vyjde, vyšlo, recenze na nejnovější knihy a mně je pak líto těch starších vydání (a přitom jsou to výtečné knihy, jen si na ně nikdo nepamatuje) a já si právě v knihovně často půjčuji starší knihy, nebo takové, které neměly moc promo, zapadly mezi regály a tak podobně. Samozřejmě to není pravidlem. Mně jde hlavně o to mít pro vás další zdroj inspirace na to, co číst :)

A zrovna dneska jsem byla v knihovně a jak už je zvykem, vždycky když se rozhodnu si půjčit jen pár knížek, odejdu s hromadou. Zákon schválnosti vždycky funguje stoprocentně a mají zrovna všechny knížky, které bych si chtěla přečíst :D Ale tentokrát jsem se přemohla a z plánovaných max. 7 jsem si vzala jen 9 (jednou jsem odešla třeba s 16 knihami :D takže 9 je úspěch).
A je tento následující komínek:
(Ke každé knize je přidělen odkaz na databazeknih.cz pro větší info)

1. Agatha Christie - Why they don´t ask Evans? (anglické vydání, detektivka :D kdo by neznal Agathu přece)
2. Terry Pratchett - Svobodnej národ (Zeměplocha, opět, kdo by neznal :D Pořádná dávka humoru)
3. Lisa McMann - Osudové rozhodnutí (3 díl Lovkyně snů, řadila bych to asi do sci-fi, trochu YA možná)
4. Karl Wagner - Murphyho zákony a domácí zvířata (chtěla jsem humor a tohle na mě vylezlo z poličky, maličká knížka, která se zatím tváří opět na pořádnou dávku humoru, pro milovníky zvířat nejlepší)
5. Gerald Durrell - Filé z platýse (opět humor, ale autora vůbec neznám, zaujal mě název a mám vydání od Panoramy, kde je ilustrace Adolfa Borna a to tak nějak rozhodlo, že to zkusím, většinou humorné věci ilustrované Bornem vždycky na mě zabraly :D)
6. P.G. Wodehouse - Psmith to zařídí (další humorný román ze zámku Blandings, těším se jak malá :D)
7. Anders de la Motte - Game (na tuhle knihu mě před pár dny navedla Katherine Paul, takže jsem vážně zvědavá na tuhle asi detektivku, thriller)
8. Kerstin Gier - Rudá jako rubín ( Tak na tuhle sérii jsem viděla tolik ohlasů, že ji prostě musím zkusit)
9. Rick Riordan - Percy Jackson: Zloděj blesků (a stejně tak na tuto fantasy) 

Takže tohle je můj výběr na měsíc z naší malé knihovny. Myslím, že téměř na vše napíšu i recenzi, minimálně se dovíte můj názor v měsíčním shrnutí. Doufám, že vás třeba něco zaujalo. A uvidíme, co si přinesu za měsíc. Musím se ale vážně krotit :D

7 komentářů:

  1. Pratchett je výborný autor, zrovna Svobodnej národ jsem ještě nečetl. Ale třeba Zimoděje už ano. :) Game jsem už četl a je to pořádně napínavé. Percy Jackson je pěkná série, i když Bohové Olympu se mi líbí víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jedu zeměplochu hezky postupně, takže k Zimoději jsem se ještě nedostala :) ... Na Bohové Olympu si taky brousím zuby :D

      Vymazat
  2. Tiež keď už idem do knižnice, tak si strašne veľa požčám :D
    Jednak preto, lebo ak by som tam došla o dva týždne, už by ju tam nemali a proste niekedy je aj tak problém si vybrať
    Ty máš aspoň ako-takú výhodu, keďže do češtiny je preložených viacero kníh, než do slovenčiny :/

    OdpovědětVymazat
  3. Muhehe! [game] je dokonale perfektní, vážně jsem zvědavá, co na to řekneš!!! :D Trochu mě překvapil Tvůj výběr knihy Rudá jako rubín (mi to přišlo až moc "so sweet"), ale na reakci si taky počkám. Co se Percyho týče, myslím si, že je perfektní .. ale když se na to dívám jako na celek, na to, co Riordan dokázal vytvořit.

    btw. Jednou měsíčně do knihovny? .. jak můžeš žít? :DD

    OdpovědětVymazat
  4. Percy je úžasný, to sa máš na čo tešiť. A na Rudou sa chystám :) A V zajatí snov 3 bol najhorší diel, úplne o ničom :D

    OdpovědětVymazat
  5. Od Pratchetta mám teď půjčené Johnny a mrtví. Taky hodně půjčuju a nečtu jen to nejnovější, zrovna mám Temný obraz (Philip K. Dick), Sandman 2 (N. Gaiman) a nedávno jsem dočetla Stín modrého býka (L. Medek a J. Vrbenská). Dobré meme :)

    OdpovědětVymazat
  6. To mně se konečně podařilo u nás ukořistit Nazí od Procházkové :D Ale jinak zajímavý výběr, těším se na recenze :-)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!