úterý 27. března 2018

Vysmátá krajta aneb Přízrak krásné modelky - Ivana Vostřáková (KNIHA - Recenze)

Info: Vysmátá krajta aneb Přízrak krásné modelky, Ivana Vostřáková, 3.díl Přízrak krásné modelky, 2016, I+D Design, 237 str., Humoristický román

Volné pokračování úspěšné knihy Vysmátá koza aneb Přízrak krásné modelky, která obdržela Cenu Miloslava Švandrlíka pro nejlepší humoristickou knihu vydanou v roce 2015.
Blonďatá modelka Laura si již dávno ověřila, že v magickém světě na rozhraní života a smrti platí jiná, mnohem drsnější pravidla. I zdánlivě banální situa
ce se mohou ve vteřině zvrtnout ve sled bláznivých událostí, které jsou zcela na hraně a kdy se odhalí v plné síle pravý charakter a odvaha nejen živých lidí, ale i těch z druhého břehu. 


Vysmátá krajta aneb Přízrak krásné modelky je druhý díl v této české humoristické nadpřirozené sérii od Ivany Vostřákové. V recenzi na první díl jsem zmiňovala, že se mi kniha líbila a tak jsem se rozhodně těšila na pokračování a konečně jsem si ho přečetla.

Prostředí hřbitova, dva tak trochu duchové, kteří mají v noci svoji lidskou podobu, ale jaksi trochu nepovedeným "kouzlem" jsou přes den koza a krajta. Dost ulítlé,co? Bydlí v domku hrobníka a nějak se snaží svoji podivnou situaci pochopit a v nejlepším případě vyřešit. V prvním díle jsme se už seznámili s Laurou/kozou a pan generálním/krajtou a jejich ansámblem. V druhém díle nám přibylo pár dalších nadpřirozených postaviček, které za i před hřbitovní zdí občas vyvádějí pořádně šílenosti. No prostě prostředí, kde sranda chybět rozhodně nebude.
V prvním díle zdárně porazili úhlavního nepřítele, ale ten se rozhodl, že toho rozhodně nemá ještě dost a je zpátky. Tentokrát mi ale přišlo, že tu zas až tak úplně není zápletka. Ano, snažili se dostat zlou Miladu z vily pana Generálního, opět (A to přiznám, byla vážně sranda :D) ale tak nějak celkově mi to přišlo spíš jako poflakování se s našimi nepřirozenými postavičkami po hřbitově a události hráli solitaire. Jedna scénka tam, jedna tam, ale celkově to nic netvořilo ani to nikam moc neposouvalo výrazně děj. Dost často vídaný jev druhých dílů trilogií, bohužel. Naštěstí to ale bylo velice příjemné poflakování a zábavné. Mě prostě baví ta humoristicky laděná atmosféra hřbitova, ty nadpřirozené prvky, kde máme různé duchařské schopnosti a strašení, kostlivce, mluvící sochy...Asi jsem sama trochu ujetá nebo co.
Humorná stránka byla moc dobrá. Opravdu jsem se nasmála, určité scény mě naprosto dostaly a smála jsem se nahlas, což mně se tak často nestává. Celá kniha mi přišla jako sbírka velice povedených humorných sketchu.
Ale aby to nebylo jen o tom humoru, občas mě některé ty postavy i trochu dojali. Jejich životní osudy a jak se s tím musí vypořádat a jak to občas prostě nejde, jak by člověk chtěl. Dost jsem se obávala o naši kozu Lauru. Kdo jste četli první díl, víte, jak na tom je. Tak jsem občas málem nedýchala a říkala si, co se s ní stane. No a rozhodně jí a Radimovi moc fandím, to je tak povedená dvojice, hlavní když je Laura v podobě kozy. To stojí za to.
Suma sumárum, to bylo příjemné počtení, zasmála jsem se, ale zase jsem z knihy úplně odvázaná nebyla. Naštěstí je to tu vždy zachráněno těmi humornými scénkami, proto to není na zatracení.
Těším se na další závěrečný díl. Hodně mě zajímá, jak to nakonec s našimi hřbitovními přáteli dopadne, co si na nás autorka vlastně přichystala. Rozhodně vás budu informovat v další recenzi, hned jak třetí díl Vysmátá veverka přečtu. Už teď mi vrtá hlavou o jakou veverku to půjde.



Děkuji autorce za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.


1 komentář:

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!