pondělí 30. března 2015

Hvězdný poutník - Patrick Carman (Recenze)

Info: Hvězdný poutník/Stargazer, Patrick Carman, Elyonova země #5, Fantasy - Dětská literatura, 2015, Fragment, 2. vydání, 232 str.

Alexa a její přátelé se v minulém díle vydali na dlouhou plavbu, která je nyní konečně přivedla do cíle, k pěti kamenným sloupům. Zde žije komunita lidí, kteří jako děti byli odtrženi od svých rodin. Na kamenných sloupech našli domov, ten ale teď ohrožuje mořská obluda, která v sobě nese největší zlo Elyonovi země.
Alexa tak bude muset čelit velkému nebezpečí, znovu se zaplete s kouzli a tajemnými tvory, ale riskne to a možná tím ochrání domov těchto lidí a pro sebe najde smysl života.
Hvězdný poutník je poslední díl dětské fantasy série Elyonova země, kterou napsal americký autor Patrick Carman. Fragment se pustil už do druhého vydání a já jsem za to moc ráda. Protože i tento poslední díl byl opět naprosto neskutečně kouzelný jako celá série. A i když už dávno nejsem dítě, náramně jsem si ji užila.

Alexa je zase o fous starší a zase se před ní objevilo velké dobrodružství, které s sebou nese velkou příměs nebezpečí. Na kamenných sloupech ale ke svým věrným přátelům,jako třeba malý mužíček Yipes, nachází další, kterým odevzdá své srdce a ti všichni ji pomůžou zahnat, nebo ještě lépe nadobro se zbavit velkého zla v podobě Abaddona, který už nadělal pořádnou paseku v předešlých dílech.
Dějiště tohoto dílu se mi zatím asi líbilo nejvíce. Pět kamenných sloupů je zajímavá stavba, která v sobě nese spoustu tajemství, které Alexa postupně odhaluje, a která sahají až do dávné minulosti. A kouzelná atmosféra, která je tu od prvopočátku, se tu hodně stupňuje. Navíc tyto sloupy přislibují velkou zábavu. Takže se za celou dobu rozhodně nemůžeme nudit. Já jsem si užívala každý okamžik a bylo mi dost líto, že až otočím na poslední stranu, budete to opravdu ta definitivně poslední. Vůbec se mi atmosféru Eylonovy země nechtělo opouštět.

Akce se mísila s dobrodružstvím, které tu vykukovala zpoza každého rohu. Napětí praskalo ve švech. A pokud jste si Elyonovu zemi a Alexu zamilovala už z dřívějška a kamenné sloupy se vám zalíbí tak jak mně, tak se vsaďte, že i když vám možná není zrovna deset, tak budete fandit, aby to všechno dobře dopadlo.
Hvězdný poutník je prostě nádherná pohádka a jako závěrečný díl se opravdu povedla. Samozřejmě nemůžete čekat žádné velké zázraky. Je to knížka pro děti, mějte to při čtení na paměti a přehoďte výhybku na Pohádka. Ale pokud dovolíte autorovi, aby vás vtáhl do svých spisovatelských kouzel a nedovolíte dospěláckému venkovnímu světu, aby vás rušil, tak myslím, že si to můžete vážně užít.
Pro mě se Hvězdný poutník stál vážně jednou z těch nejoblíbenějších z celé série a rozhodně ho doporučuji malým i velkým. A možná nejlépe, jak já vždy u dětských knih říkám, spojte ty malé a velké a přečtěte si to dohromady. Může to být skvělý pohádkový výlet.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.

1 komentář:

  1. Elyonovu zemi jsem četla jako mladší a naprosto ji zbožňovala. Je to jedna z mála knížek, které jsou opravdu díl od dílu lepší :) Četla jsem to vážně už před lety, ale dodnes si pamatuju třeba Wakefieldův dům nebo právě těch pět sloupů. Jsou to naprosto fantastické knížky :)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!