neděle 18. května 2014

Moře nestvůr - Rick Riordan (Recenze)

Info: Moře nestvůr/The Sea of Monsters, Rick Riordan, Percy Jackson #2, Fragment, 2010, Pro děti a mládež - Fantasy, 304 str.

Percy Jackson už nějaký ten pátek ví, že není obyčejný kluk. Právě naopak. Je napůl bůh, napůl člověk. Jeho táta je vládce moře Poseidon. A zrovna tyhle rodinné geny Percyho často přivádí do průšvihů.
Tento školní rok už to vypadalo nadějně. Skoro prázdniny a žádná katastrofa. Když v tom se hodina tělocviku změní na vybíjenou s lidožravými obry. A Percy si zase jednou musí zachraňovat vlastní kůži. A než se naděje, musí se vydat na další dobrodružnou výpravu, aby zachránil Tábor polokrevných, kterému hrozí zahubení. A tak Percy zase jednou putuje do světa se svými přáteli po boku a nepřáteli v patách.

Moře nestvůr je druhé pokračování o chlapci polobohovi, který se zaplétá do jednoho průšvihu hned následujícího dalším, z pera amerického autora Ricka Riordana. Zloděj blesku, prvním díl, měl velký úspěch. U mě rozhodně. A tohle pokračování nezůstává pozadu. Ba naopak. Když už Zloděj blesku byl perfektní, no tak mi nějak chybí výstižné přídavné jméno pro Moře nestvůr, protože to bylo ještě lepší. Jestli to takhle bude pokračovat, nevím, jestli mi při dalším dílu neexploduje hlava.
Percy se musí tentokrát doslova probojovat mořem nestvůr. Na pomoc má opět svoji kamarádku, dceru Athény, Annabeth. Jejich přátelství se dále prohlubuje a naše dva hrdiny zase poznáváme o kousek víc. Navíc se tu objevuje nová klíčová postava v ději, Tyson, Percyho kamarád ze školy, který mě hodně překvapil. Ale nic víc o něm prozrazovat nebudu, to by byl moc spoiler. Ale je to vážně postava, kterou jsem si vážně oblíbila. Taková netradiční. Však uvidíte. Dokonce se tu i víc projektuje Clarissa, dcera boha války, která je poslána na svoji hrdinskou výpravu, ale když se do toho všeho začne motat Grover a všemožné další příšery, no prostě se to musí zvrtnout. Jinak by nebylo o čem psát.
A právě díky všem příšerám, bohům, a hlavně všem těm zvratům, je Moře nestvůr prošpikované akcí a napětím. A Riordanův humor a ironické poznámky, které propůjčuje svým postavám, tady samozřejmě taky nechybí. Stejně jak v Zloději blesku se budete smát, budete se děsit a kdo máte zlozvyk kousání nehtů při vypjatých situacích, radši si je něčím obalte. Ale tak aby se vám pohodlně otáčely stránky, protože tohle je rychlá jízda.
Opět jsem hltala jednu stránku za stránkou, nemohla jsem knihu prostě odložit. Jak vás to jednou vtáhne do příběhu, tak vás to nepustí. A jak už jsem podotýkala prve, Zloděj blesku byl naprostá paráda, ale Moře nestvůr bylo ještě lepší. Zdá se to skoro nemožné, ale je to tak. Jestli tato série bude pokračovat v tomto duchu, tak se brzo stane mojí opravdu opravdickou N.1. Tak kde mám další díl?