sobota 26. října 2013

Citujeme knižní hrdiny (4) - Neil Gaiman


Dneska vám přináším další ze zajímavých citátů, které nám knihy a jejich autoři především mohou nabídnout. Tento projekt vznikl U malého kapusťnáka a mě se hned zalíbil. Od té doby je moje čtení ještě pestřejší, protože se na zajímavé myšlenky v knihách mnohem více soustředím a občas objevím nestřežené poklady. A tento je ten dnešní:

"Vzpomínky z dětství často bývají ukryté a hluboko zahrabané pod událostmi, které přišli později, jako dětské hračky zapomenuté úplně vzadu v přeplněném dospěláckém kumbálu, ale nikdy se neztratí úplně."

Tento citát pochází z knihy Oceán na konci uličky od Neila Gaimana a okamžitě mě praštil do očí. Není to totiž tak dávno, co jsem si úplnou náhodou vzpomněla na jeden okamžik, který jsem měla zasunutý hodně vzadu a myslela jsem, že už ani neexistuje. Prostě jako by ani nebyl. Nebyla po něm ani stopa v mé paměti a pak se najednou vynořil ze dna toho mého kumbálu, celý zaprášený a navztekaný a oživil mi zase kousíček mého dětství, které se někdy zdá tak daleko, tak dávno, jak kdyby nikdy nebylo skutečné. Ale ono je. A právě tyhle malé vzpomínky, které se občas proderou přes všechny ty dospělácké záležitosti, nám sem tam zase navrátí kousíček té dětské bezstarostnosti a je to jako pohlazení po duši. A co vy? Stalo se vám někdy něco takového? Musíte se taky prodírat tolika vrstvami haraburdí a prachu, než narazíte na ty krásné dětské vzpomínky, které přiznejme si to, jsou někdy opravdu ty nejhezčí?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!