středa 9. října 2013

Citujeme knižní hrdiny (3) - Woody Allen

Po nějaké době tady mám pro vás další zajímavý citát k projektu Citujeme knižní hrdiny, který byl vymyšlen U malého kapustňáka.
Před pár dny jsem dočetla knihu od Woodyho Allena, Čirá anarchie (Recenze zde) a nejenže to byla pořádná dávka humoru, ale také mi dodala jeden zajímavý citát, který mě donutil se zamyslet a to tento:

"Jaké zlo číhá v srdcích lidí? To ví jen stín."

Citát najdete v povídce Chůva nad zlato. Hrdina ho hned na začátku slyší z televize a i když dál nemá s dějem nic společného a je tam hozen tak jakoby do větru, stejně mě donutil na chvíli se zastavit a zapřemýšlet.
Ve skutečnosti nikdy nevíme, co od druhých čekat, byť je můžeme znát celý život, myslím, že se vždycky může najít něco, co nás na nich překvapí, malý střípek z jejich života, který nám byl ukryt. A ne vždy je to něco pěkného. Hlavně zlo se nám někdy nepodaří zavčas odhalit. Dnes světu vládne faleš bohužel v mnoha aspektech. Myslím, že tento citát nám vlastně sděluje, že bychom opravdu měli mít oči dokořán a když zahlédneme stín, hned se natáhnout po baterce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!