pondělí 16. prosince 2013

Vánoční filmy aneb co si pustit u stromku!

Asi před týdnem jsem si začala plánovat vánoce, co musím udělat, koupit, ale taky na co se podívat. Tak jsem si sepsala seznam vánočních filmů, bez kterých by vánoce nebyly to pravé ořechové. A je to docela dlouhý seznam :D Jsem zvědavá, jestli to vše stihnu. 
Rozhodla jsem se, že vám ho sem napíšu :) Ať se máte čím inspirovat, nebo aby jste třeba nezapomněli nebo si připomněli nějaký film, na který prostě musíte kouknout.
Tak jdeme na to, vánoční klasika je tu:

Moje TOP
1. Sám doma, Sám doma 2 Ztracen v New Yorku
Tak tyhle dva filmy prostě nesmí chybět. Já miluju, jak Kevin dává těm zlodějům na frak. Je to neskutečně vynalézavé dítě :D Někdy až moc. Chudáci ti dva, i když jsou to zloději. A pak hlavně ten druhý film má krásné vánoční odkazy. Ta paní v tom parku, majitel toho hračkářství. Všechno jsou to krásné vánoční příklady. Prostě vánoční nálada i sranda (hlavně ta :D já se vždycky lámu v pase) jak má být.





2. Grinch
Kdo by neměl rád toho zeleného chlupáče, i když chce ukrást vánoce. Já ho zbožňuju, o to víc, že ho hraje Jim Carrey, který je pro mě jeden z nejlepších komických herců. A navíc je film doprovázen nádhernými vánočními písničkami. A další plus je hlas Zděnka Svěráka, který tu má roli vypravěče. Jeho hlas mi zní prostě krásně vánočně. Tenhle film je hodně velká dávka vánoční atmosféry. Raději nekombinovat ve stejným den s dalšími filmy :D







3. Vánoční prázdniny
Kdo by neznal bláznivou, často velmi smolařskou rodinu Griswoldových. Jejich výlety vždycky probíhají a končí tak šíleně, že se prostě musíte smát. Vzpomeňte si na Bláznivou dovolenou do Disneylandu, nebo v Evropě a nebo třeba v Las Vegas. Vánoce prostě nemůžou proběhnout jinak. Domů se jím nastěhuje celá obrovská rodina a chaos může začít. 
Tenhle vánoční film mám hrozně ráda. Celou tu rodinku mám hrozně ráda. Nejraději mám tento film společně se Sám doma 2 hezky o štědrém večeru. Výborná kombinace.





4.Vánoce naruby
Já mám Tima Allena prostě ráda :D A způsob jakým se tady hlavní pár snaží neoslavit vánoce, ten jejich bojkot a jak se všichni sousedé na to tváří a snaží se je přimět, aby šli s proudem :D Nejlepší je jak si Tim dá ten botox a nebo jak se sousedé snaží získat Frostyho. Já se prostě bavím, a to moc, u téhle vánoční komedie. Určitě doporučuji. I když se vlastně hlavní hrdinové snaží naprosto ignorovat vánoce, ve skutečnosti je ten film opravdu hodně vánoční. A hodí se i na štědrý večer nebo jen tak při balení dárků či zdobení stromku. Prostě by měl o vánocích být na programu.





5. Anděl páně
Tohle je asi jediný český film, na který o vánocích koukám. A je vážně povedený. Krásná, zábavná, vánoční pohádka o tom jak anděl na štědrý den něco pokazí a je mu nápomocen ďábel, aby to napravil. To je ale kombinace.
Tenhle film většinou koukám na boží hod. Pomalu se z toho stává tradice.









6. Santa Claus
Není nad starou dobrou jedničku. I když uznávám i dvojka má své kouzlo taky.
Další z vánočních filmů Tima Allena, tady se z něj stává samotný Santa Claus, ale než mu to dojde a než se to naučí. Zábavná vánoční komedie na hoodně americký styl. A i když Santa Claus není náš, tak je to stejně vánoční postava a je to prostě krásná představa, jak ten dědula jezdí na sáních a rozdává dárky. Rozhodně to mají propracovanější než naše prdelatý miminko, který dává dárky :D Nic proti, Ježíšku!
Myslím, že tenhle film se taky hodí na štědrý večer. A nebo třeba předvečer.





7. Rudolf s červeným nosem
Vánoční pohádka mého dětství. Měla jsem jí tehdy ještě na videokazetě a koukala pořád dokola. Ale ráda se na ni podívám i dnes. Má chytlavé vánoční písničky a Rudolf je prostě tak roztomilý. Pokud máte malé děti, určitě jim to pusťte, a pokud jím to nepouštíte zrovna jen proto, abyste je na chvíli zabavili a sami mohli dodělat cukroví, tak si s nimi sedněte a vychutnejte si společně tuhle krásnou vánoční pohádku o sobovi s červeným nosem, který rozzářil vánoce.







8. Budiž světlo
Dva sousedé, kteří už neví, jak by se víc vyhecovali. Dovedete si představit, že by se váš soused rozhodl udělat rekord s vánočními světýlky? Že by vám naproti svítil vánočně dům takovou měrou, že by to bylo jak za dne? Asi by vás to dost nakrklo. A právě to provází tuto vánoční komedii.
Ti dva občas připomínají Pata a Mata a tak tam nechybí velká dávka srandy, ale taky vánoční nálady při nakupování dárků, stromečků, focení na vánoční přání a všechny ty ostatní vánoční tradice. 
Tenhle film bych řadila k těm předvánočním, nebo spíš předštědrovečerním. Já na něj nedám dopustit.



Tak tohle je taková moje nej top 8 :) Bez těchto filmů by to prostě nešlo, ani omylem. Dále vám tu nechám zbytek seznamu, kde je ještě spousta možností, na co kouknout. Hodně srandy, hodně vánoc i sem tam nějaké to dojetí, pro malé i velké.

9. Polární expres
10. Sobík Niko
11. Vánoční koleda
12. Casper a strašidelné vánoce
13. Méďa Béďa - První vánoce
14. Vánoce v New Yorku
15. Velká vánoční jízda
16. The nightmare before christmas
17. Vánoční speciály se Shrekem, Dobou ledovou a Madagaskarem
18. Jack Frost
19. Veselé Vánoce, Santa Clausi
20. Vánoční skřítek
21. Láska nebeská
22. Santa je uchyl
23. Santa má bráchu
24. Zázrak v New Yorku
25. Když Santa Spadl na zem

Tak to máme hezkou 25 (opravdu jsem to neplánovala, čistě náhoda :D). A ještě bych vám dala jedno doporučení. Pokud byste chtěli jít do kina třeba, zkuste novou Disney pohádku Ledové království. Je opravdu kouzlená a hrozně komická. Pokud jste viděli třeba trailer, tak ten sněhulák tam je prostě dokonalý :D K tomu nějaká ta hudba, spousta sněhu a pořádná dávka pravé lásky. Mě se film hrozně moc líbil, nejspíš právě proto, že ho dávají na vánoce. Hezky sedí do vánoční nálady a tím pádem něco co by v létě bylo totální klišé, je v zimě nádherně dojemné a hřejivé.
Tak snad jsem vás aspoň trochu inspirovala a už víte, na co budu koukat o vánocích já. Asi už zítra začnu :D Kdyby v tom seznamu podle vás něco zásadního chybělo (nepište Mrazík, prosím :D to prostě ne, toho jsem viděla už tolikrát, že mi totálně leze na nervy :D), tak mi dejte vědět do komentáře a tak či, tak napište, na co rádi koukáte vy :) Zajímalo by mě, jestli můj výběr je klasika nebo ne :D






2 komentáře:

  1. Anděl Páne, to je prostě klasika :)

    A Ledové království je vážně nádherná pohádka. Ty písničky jsou skvělé! A o Olafovi ani nemluvím, chtěla bych mít sněhuláka jako je on :)

    OdpovědětVymazat
  2. Polární Expres, prostě forever <3 :3

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!