neděle 15. září 2013

Mé knižní série (4)

Tak tenhle týden jsem neměla na nic moc čas, tak jsem se aspoň rozhodla vám napsat další díl Mé knižní série. Tentokrát se bude jednat o ovčí detektivky Leonie Swann, na které zde už mám i recenze - Glennkill ovce vyšetřuji a Garou aneb ovce znovu vyšetřuji.


Jak ses o téhle sérii dozvěděla?
Přes bookfan. Hodně lidí tam o tom mluvilo a všichni přemýšleli, jestli ty ovce skutečně vyšetřují. Nedalo mi to a tak jsem požádala Ježíška.

Kolik dílů jsi zatím stihla přečíst?
Doposud vyšli dva a oba mám přelouskané.

Co na tuhle sérii říkáš?
Leonie Swann je výborná autorka, dokázala se úžasně vcítit do ovčího myšlení a použít ho k vyšetřování. A právě tahle ovčí logika je to zajímavé a srandovní na obou příbězích. Každý příběh jsem zhltala za pár dní. Ovce jsou prostě neskuteční detektivové. A opravdu to není blbost. Je mi jasné, že si hodně lidí řekne, co je to za kravinu, že ovce vyšetřují. Ale opravdu dejte tomu šanci. Je to zábava, napětí, tajemno, prostě výborná netypická detektivka.

Který díl máš ze série nejraději?
Hmm, oba jsem si zamilovala, ale asi spíš ten druhý. Přišel mi víc propracovanější.

Jaká je tvoje oblíbená postava a proč?
Beran Moby Dick. Nejenže je úžasné, jak si všechno pamatuje, ale to jak pořád má hlad a často to využívají k vyšetřování. Je to velice sympatický a zábavný beran. A ještě mám hrozně ráda zimní jehně.

Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát?
Těžko říct.  Že by tady byl někdo vyloženě nesnesitelný, to není. Snad jedině - občas mě rozčiluje vůdce stáda Sir Ritchfield, ale občas mám k němu taky světlé chvilky.

Když porovnáš originální a české obálky, které se ti líbí víc?
Rozhodně se mi víc líbí ty české. Mají krásné barvy a ilustrace. Originální mi přijdou divně navrhnuté.

Existuje nějaká scéna na kterou jen tak nezapomeneš?
Oba příběhy celkově jsou nezapomenutelné. Ale asi mi nejvíc utkvěla v paměti scéna, kdy si zimní jehně vybere jméno z druhého dílu.

Tak co? Už jste někdo zkusil tyhle ovčí detektivky? Co vy na ně?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!