pátek 23. srpna 2013

Mé knižní série (3)

Dnes vám přináším již třetí díl projektu Mé knižní série, který pořádá Roxanne. Tentokrát se opravdu těším, protože vám chci představit moji doposud nejoblíbenější knižní sérii ze všech  a to Úžasná zeměplocha od Sira Terryho Pratchetta. O to se víc stydím, že ve fyzické formě mám jen jeden díl, když nepočítám odnož zeměplošských knih o vědě, z kterých mám taky jednu. Jinak jich mám aspoň deset jako e-book. Ale jednou si určitě pořídím kompletní sbírku v papírové verzi. Za ty peníze to stojí.

Jak ses o téhle sérii dozvěděla?
Pověděla mi o ní moje nejlepší kamarádka, byla tak nadšená, že mi neustále posílala hlášky z knih přes skype a já se už tehdy klátila za stolem smíchy. Když jsem se přihlásila do knihovny, hned jsem si sérii šla vyhledat.

Kolik dílů si zatím stihla přečíst?
26 (Hlavní cyklus) + 1 (Věda na zeměploše)

Co na tuhle sérii říkáš?
Jak už jsem stihla prvně napsat - nejlepší a nejvtipnější série, jaká se mi doposud dostala do rukou. Terry Pratchett je prostě génius. Všechny postavy jsou tak neskutečně úžasné někdy až absurdní a zápletky tak zašmodrchané a brilantně vyřešené a co teprve všechny ty hlášky. Já prostě miluju Terryho mozkové pochody. Doufám, že mu bude ještě nějakou chvíli zdraví sloužit natolik, aby psal dál. Vzhledem k jeho nemoci (Alzheimer) jsem ráda za každou nově vydanou knihu.

Který díl máš ze série nejraději?
Tak to je těžký boj. Ale nejspíš Čarodějky na cestách. U těch jsem se smála asi nejvíc a opravdu velice nahlas.

Jaká je tvoje oblíbená postava a proč?
Další velice těžký boj. Je jich tolik a všichni tak srandovní a nezapomenutelní. Mrakoplaš se svým utíkáním, Bábi se svýma "čárama" a co teprve Smrť. Je to obtížné ale když se mám tedy rozhodnout, tak by to asi byl Smrť. Jak se pořád snaží pochopit lidi a občas je napodobovat a ty jeho hlášky potom, když někdo umře. To nemá chybu. Jen na stránce zahlédnu ty velká písmena a už se třesu nedočkavostí.

Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát?
Copak je možné tady někoho nezbožňovat? Ať přemýšlím jak přemýšlím tak mě nikdo nenapadá. Tady i když je někdo záporák, tak jsou tak výborně vymyšlení, že je prostě máte rádi.

Když porovnáš originální a české obálky, které se ti líbí víc?
Co jsem zatím viděla, tak jsou to ty stejné, liší se jen v malinkých detailech, ve směs to udělá český název. Ale jinak se mi obálky líbí, sice si je nikdy moc neprohlížím, protože moje představa postav je trochu odlišná, ale když náhodou, tak musím uznat, že jsou zajímavě a opravdu velice barvitě vyvedené.

Která obálka se ti líbí nejvíc?
Nejvíc se mi líbí obálka Sekáč. Smrť v těch modrákách a slamáku nemá chybu.

Existuje nějaká scéna, na kterou jen tak nezapomeneš?
Myslím, že to bylo v Mortovi, Mágové se pokoušejí vyvolat Smrťe a on se jim zjeví v zástěře a kotětem v ruce. Ta představa mi prostě ne a ne zmizet z hlavy. Vždycky se mi to vybaví, když si na Smrťě vzpomenu.

A která je vaše nejoblíbenější série?


2 komentáře:

  1. Já teď čtu ze Zeměplochy Wyrd Sisters (soudné sestry?) a musím říct, že jí miluju. Ten britský humor je naprosto skvělý, úžasný, perfektní. Sice to jde pomalu, protože čtu v originále, ale o to víc si to užívám. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, soudné sestry :) Čarodějky jsou prostě super. Hned jak dočtu tu hromadu rozečtených knih, co tady teď mám. Vrhám se na další díl zeměplochy :D Už by to zase chtělo nějakou novou dávku srandy.

      Vymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!