sobota 31. srpna 2013

Casper, kocour cestující autobusem - Susan Findenová (Recenze)

Info: Casper, kocour cestující autobusem/Casper the commuting cat, Susan Finden, Práh, 2012, Humor, Příběh podle skutečných událostí, 256 str.

Jako milovnice koček mě často děsí už jen představa, že moje kočky napadne přejít silnici. Ven je pouštím se slovy "A do večerky doma!", i když je mi jasné, že jim je to u zadní tlapky. O to víc obdivuji Susan Findenovou, že jí rovnou netrefilo, když zjistila, že její kocour Casper nejenže rád navštěvuje cizí příbytky, čekárny u lékaře, různé kanceláře, ale že taky velmi rád nasedá do autobusu a sjíždí s ním anglické město Plymouth, kde bydlí.

Casper v autobuse
Příběh podle skutečných událostí a skutečných koček. Kocour, který rád jezdí autobusovou linkou číslo 3 až na konečnou a potom zase vesele zpátky se stal světovou senzací, zasáhl tolik srdcí, pospojoval lidi z různých koutů zeměkoule a i když už se na nás dnes dívá z kočičího nebe, nepřestává rozdávat všude radost a lásku.
A právě Casperův odchod přiměl jeho paničku Sue, aby napsala tuto knihu. Už za jeho života se o něm velmi brzo rozletěly zprávy do všemožných novin a deníků. Ale jak sama Sue uvádí v knize, Casper nebyl jediný cestující kocour. Příběh je vystaven hlavně na jeho životě, ale je obtočen také příběhy Casperových kočičích kamarádů, jelikož autorka je opravdu obrovská celoživotní milovnice koček. Také jak už jsem zmínila, nám zde nastiňuje pár cizích příběhů koček cestovatelek. Uvádí zde spoustu dopisů, které ji za ty roky Casperovi fanoušci poslali. A aby toho nebylo málo, je tu i něco málo z pohledu samotného Caspera a samozřejmě nesmí chybět fotky.

Susan a Casper
Příběh se rozvíjí postupně, tak abychom pochopili všechny souvislosti. Sue nám vysvětluje svoji lásku ke kočkám, jak získala Caspera a poté postupně odhaluje, jak zjišťovala, co to má vlastně doma za kočku. A že se nestačila divit. Nevím jak vy, ale já zjistit, že moje kočky nasedají do tramvaje a jezdí si to z konečné na konečnou, asi by mě museli křísit. Sue měla taky co dělat, ale pro svoji kočičku byla ochotná udělat cokoli, jen aby se měl dobře. Kniha je plná lásky, soucitu, radosti, humoru ale také smutku. Jedno oko nezůstane suché. A po dočtení prostě musíte být rádi, že se vám tenhle příběh dostal do rukou. Nejenže jsem zjistila, že nejsem jediný cvok, jak jsem si původně myslela, ale že je nás víc, kteří tak bezmezně miluje naše kočky, ale Casperův příběh mě prostě dostal, už jen tím jakým Casper byl a co dokázal, aniž by si to možná sám uvědomoval. Kam se vrtl, tam rozdával radost a lásku. A to je to nejhezčí a nejkrásnější, co vás může potkat.
Na to jak je knížka útlá, je opravdu velice plnohodnotná a musí prostě chytit každého za srdce a nejednou rozesmát. A rozhodně si přát vrátit se v čase a moci odcestovat do Plymouthu a projet se linkou číslo tři s neobvyklým spolucestujícím.
Doporučuji všem milovníkům kočkám nebo zvířat všeobecně, ale i těm, co si přejí přečíst netradiční příběh, který vás prostě chytne. Kočka cestující sama autobusem to se jen tak nevidí.



1 komentář:

  1. Je divné, že se to tolika lidem líbilo. Já jsem to nemohla ani dočíst. Jako milovníka koček mě to spíše uráželo. :/

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!