středa 27. července 2016

Noční můry! - Jason Segel, Kirsten Miller (Recenze)

Info: Noční můry!/Nightmare!, Jason Segel, Kirsten Miller, Ilustrace: Karl Kwasny, XYZ, 2016, 376 str., Fantasy - Dětská literatura

Charlie Laird, žák sedmé třídy, žije v městečku Cypřišový potok. Potom co přišel o maminku a jeho táta se zamiloval do nové ženy, se přestěhovali do jejího fialového zámečku na kopci, který Charlieho už dlouho děsí. Teď v něm žije a už tři měsíce se pořádně nevyspal. Noční můra o čarodějnici, která ho chce sežrat, ho pronásleduje každou noc. A pak jednoho dne jeho noční můra pronikne do bdělého světa a unese Charlieho brášku. A tak se Charlie musí vydat na děsivou záchrannou výpravu do světa nočních můr, kde ho čekají ty největší děsy, s kterými se bude muset utkat. Bude muset zachránit svého bratra, kamarády a možná i celé město před zlými sny, které jsou možná skutečnější, než se na první pohled zdá.
Noční můry! Všude samé noční můry! A co je nejhorší? Už nezůstávají jen v zemi snů, jsou skutečné, hmatatelné a jsou připravené zabíjet, nebo lépe řečeno sežrat Charlieho. Kdo by se nebál?

Charlieho dobrodružství s nočními můrami je skvělá kniha jak pro mladší čtenáře tak pro ty dospělé, doplněna o krásné ilustrace, které bezvadně dokreslují děj. Písmo je poměrně velké, takže se asi předpokládá, že to budou číst děti, ale upřímně, já tohle číst jako dítě, no nevím, jestli bych v noci neběžela za maminkou, že mám pod postelí strašidlo.
Některé noční můry v příběhu jsou klasické, jiné až trochu nechutné. Ale když tak o tom přemýšlím, to se mi vlastně líbilo. Autoři tento vysněný svět pojali vlastně dost skutečně, záleží vlastně jen na fantazii dotyčného, někdo se bojí klaunů, jiný si vysní tříhlavé, zubaté, slizké příšery a tohle vše v knize bylo. Opravdu svět nočních můr tak jak má být.
Příběh je jednodušší a jde hlavně o to, jak Charlie prochází tímto světem nočních můr a odhaluje jeho zákoutí a obyvatele a samozřejmě nebyl by to příběh pořádný, kdyby se on a jeho přátelé nesnažili přemoci svoje noční můry. No takhle je to mnohem zajímavější, než někoho jen sledovat, jak se přehazuje doma v posteli a ječí ze spaní. Svět nočních můr je temný, ale zároveň hodně barvitý.
Je to taková děsivá pohádka, která pobaví, u které si odpočinete a třeba získáte trochu té kuráže, abyste přemohli vlastní noční můry. Je to vlastně docela i inspirující kniha. Kdo by to byl řekl. Zároveň je zde i určitý stupeň napětí a trocha toho děsu samozřejmě.
A sice jsou hlavní cíl ty děti, ale je to psané tak, že dospělému u toho nezakrní mozek. Právě naopak. Můžete tady najít nejen zábavu ale i něco víc. Autoři skvěle vyrovnali dětské a dospělé čtecí potřeby.
Knihu jsem přečetla během jednoho dne a krásně jsem se u ní pobavila a odpočinula si, Charlieho jsem si moc oblíbila a prostě jsem se zamilovala do světa nočních můr. Krásná fantazie. Takže za mě rozhodně ano. Doporučuji menším i velkým. Stojí to za to. Skvělá pohádková kniha nočních můr.






Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Albatros media.
Knihu si můžete koupit zde.


1 komentář:

  1. Skvělá recenze! ;) Knížka mě už hodně dlouho láká a ty jsi mě na ni navnadila ještě víc :)

    http://mybookishimagination.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!