neděle 12. ledna 2014

Obálková vojna (1)

Toto meme pochází z Svet kníh. Jedná se o to zveřejnit jednu knihu ale s různými obálkami a ty posoudit.

Tentokrát jsem se rozhodla pro knihu Rukopis nalezený v Akkonu do Paula Coelha. Četla jsem ji poměrně nedávno a z té české obálky jsem byla dost na prášky. Tak jsem se rozhodla podívat se jak na tom jsou ostatní vydání.
Česká
Anglická
Italská
Španělská
Turecká
Originální brazilská
A moc mě nepotěšily :D České obálky Coelhových děl jsou ilustrovány stejným způsobem. A doposud se mi líbili. Ale tahle je prostě otřesná. Díky ní jsem si i původně myslela, že tam skutečně půjde o nějakou bitvu. K souboru rad a životních mouder se prostě nehodí. Anglická není tak špatná, protože odhaluje město Akkon, ale ta barva je hrozně nudná. Obálka tak působí neslaně-nemastně. Za to Španělská má jiskru. Kombinace červené se zlatem se vždycky povede. Alespoň já tu kombinaci mám ráda. Tureckou jsem v první momentě nepochopila, ale pak mi došlo, no jo strom života přece a právě o tom ta kniha je. A sice mi barevně moc k příběhu nejde, alespoň má nápad. A upřímně prostě působí turecky hned na první pohled :D. Italská mi připomíná učebnici dějepisu, k tomu není co dodat. A co originál, moc tma. Líbí se mi písmo, červená na černé není špatný nápad, ale kdyby z té ruky a rukopisu bylo vidět trošku víc, byla by prostě úžasná.
Takže suma sumárum, tady je pořadí. Od nejlepší po nejhorší.

1. Španělská
2. Turecká
3. Brazilská
4. Anglická
5. Česká
6. Italská

A co vy na to? Já vám teda nevím, ale tohle se moc nepovedlo skoro nikde. Já osobně bych si dovedla představit obálku, kde by byli ti lidé v kruhu na náměstí, jak naslouchají, kolem ohnivé louče a nad tím nadpis knihy. Takovou bych brala.

2 komentáře:

  1. Som moc rada, že si sa zapojila a tiež sa mi najviac páči španielská :)

    OdpovědětVymazat
  2. Celkově se mi nelíbí ani jedna, ale španělská je celkem hezká.

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!