úterý 2. července 2013

Cesta přes oceán tam a zpátky aneb přečteno za červen!

Měsíc červen se nesl v duchu světovém. V čtenářském světě jsem navštívila jak Evropu tak Ameriku a hned několikrát, dvakrát jsem se nechala unést Paříží, dvakrát jsem cestovala až do Spojených států, několikrát jsem se zamotala do víru Londýna a prošla se po anglických vřesovištích. Dokonce jsem se i podívala do Čech a věřte, že ne těch dnešních. Vampýři, čarodějové, blázni, byrokrati, zamilovaní i chudí, ti všichni mi dělali společnost. Pojďtě se semnou na to podívat zblízka!

Rozhodla jsem se přidat nejen moje hodnocení ale i všeobecné hodnocení z databazeknih.cz, ať je to trochu objektivnější.

Celkem přečteno 2858 stran

Michael Scott - Čaroděj
Druhý díl série o nesmrtelném Nicolasi Flamelovi. Dvojčata Sophie a Josh se náhodou setkají s Nicolasem Flamelem a zapletou se do sítě magie a intrik a dávných bytostí. Pokračování nezklamalo. Stejně jako první díl se kniha četla sama. Tentokrát hlavní postavy odcestovali do Paříže a tam se museli bránit hned před dvěma zlosyny a když se do toho zamíchaly Valkýry, tak z toho byl pořádnej bordel po Paříži :D Akce opravdu nechyběla. Už mám doma další díl, tak se do něj brzo pustím.

Moje Hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 88%

Diane Setterfield - Třináctý příběh
Příběh o spisovatelce Vidě Winterové a mladé životopisce Margaret, které osud svedl dohromady a tak se společně pokoušejí odhalit životní příběh Vidy a Margaret se mezitím vyrovnává s tím vlastním.
Naprosto fascinující, mrazivý, šílený příběh. Jedna z nejlepších knih, co jsem četla. Je zde už i recenze, tak si můžete počíst více tady.

Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 90%



John Steinbeck - Hrozny hněvu
Román z období, kdy v Americe nebyla práce a všichni se vydali na jih za prací po slavné silnici Route 66. Příběh o velké chudobě, ale také o velkém odhodlání a síle rodiny.
Takovéto knihy často nečtu, ale jsem ráda, že se mi tato kniha dostala do rukou. Byla hodně silná, tehdy to muselo být opravdu těžké, my dneska pořádně ani nevíme, co máme. Nedovedu si představit, co to muselo být žít z ruky do huby. Být rád za každý cent a obyčejnou placku k jídlu. Kniha se četla velmi dobře. Převládal hovorový jazyk, ale byl lehce srozumitelný. Žádné lingvistické oříšky tam nebyly. Tahle kniha opravdu stojí za to být přečtená. Otevře člověku oči.


Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 93%

P.G. Wodehouse - Šťastná mořeplavba Montyho Bodkina
Humorný román o tom jak se skupina angličanů  vydává přes oceán do Ameriky a po cestě prožívají jednu patálii za druhou.
P.G. Wodehouse mám moc ráda, miluju jeho knihy o Jeevsovi, tahle je moje první o někom jiném. Byla to příjemná oddechovka, usměvavé momenty, ale žádný zázrak to nebyl. Ale dovedu si představit, že pokud někdo jede někam na dovolenou a opravdu potřebuje něco nenáročného, tohle by mohlo být to pravé. Už jenom fakt, že se to odehrává na výletní lodi, může pomoct k doladění prázdninové atmosféry.


Moje hodnocení: 3/5
Databazeknih.cz: 70% 

Jenny Nowak - Noční lovci
Vampýr Adreen putuje po Francii s uprchlou řeholnicí Ulrikou, která ho jako dítě zachránila před smrtí z rukou inkvizice. Jejich cesty se na nějakou dobu rozejdou. Když se nakonec znovu najdou, události naberou na nečekaných obrátkách.
Na tuhle knihu jsem narazila úplnou náhodou, ale zaujalo mě, že se to odehrává v dávné minulosti a nejde o ty dnešní "upíry" ale pořádné pravé vampýry. Takže kdo má po krk Twilight, ale chce se přečíst nějaký zajímavý příběh o vampýrech, tohle může být ono. Je to tajemný příběh plný krve, zvířecích instinktů, intrik, strachu ale taky trochu podivné lásky. Dokonce se to odehrává z části v Čechách a je zde trochu tehdejších panovníků.


Moje hodnocení: 4/5
Databazeknih.cz: 82%

Terry Pratchett - Johnny a bomba
Zatím poslední díl o Johnnym, tentokrát se s ním vydáváme do minulosti, když Johnny a jeho kamarádi objeví nákupní vozík paní Tachyonové, místní staré žebračky. Ten obsahuje spoustu podivných pytlů, v kterých se skrývá klíč k času.
Nebyl to špatný příběh, od druhé půlky tam navíc bylo i dost akce, takže to bylo značně napínavé, ale nějak jsem tady postrádala Terryho hlášky, jeho humoru tu bylo málo. Jinak nápad s vozíkem, který obsahuje čas, je opravdu dobrý a příběh, který k tomu vymyslel byl zajímavý, ale prostě to bylo až moc vážné. Myslím, že to Terry mohl zabalit do spousty humoru, ale co už. I tak to nebylo zlé. Přečetla jsem to rychle a když zapomenu, že tam byla ta absence značné dávky humoru, tak to bylo opravdu dobré.

Moje hodnocení: 3/5
Databazeknih.cz: 75%

Sophie Kinsella - Dokážete udržet tajemství?
Když se letadlo začne otřásat v nebezpečných turbulencích a vám rupnou nervy, může se stát, že vás chytne panika a pustíte si pusu na špacír a svému sousedovi povíte i ty nejintimnější tajemství vašeho života, ale co se stane, když druhý den zjistíte, že to byl váš šéf? Přesně to se stalo Emmě.
Nápad výborný, uchopení už ne tak šťastné, ale pořád dokáže pobavit. Oddechovka na jedno odpoledne. Ale myslím, že Sophie to umí líp. Emmu bych někdy nejraději zastřelila a řekla bych, že z toho nápadu se dalo vytřískat mnohem víc.

Moje hodnocení: 3/5
Databazeknih.cz: 91%

Stephen Clarke - Faktor Merde
Paul West zase jednou bojuje s francouzskou byrokracií a musí si poradit s opravdu hodně merde. Stephen opět zabodoval, klátila jsem se smíchy. Připravuji recenzi, takže víc nenapíšu. Čekejte ji pozítří.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!